lördag 1 december 2012

Musselpasta - Middag dag 2

Nu kom de frystorkade kryddorna väl till pass!

För att piffa upp maten under attackfasen så kan man använda sig av lite lök och 1 msk tomatpure per dag.

Det här gör verkligen underverk för maten!

Jag gjorde min musselpasta så här:

Jag skivade en liten bit röd lök och fräste det utan smör eller olja tillsammans med 2 pressade vitlöksklyftor.

Sedan tillsatte jag musselköttet. (Jag köpte det fryst på ICA, och lät det tina i kylskåpet över natten).

Hällde på en skvätt vatten, tillsatte en halv buljongtärning (skippa det om du vill vara strikt dukanare, och utesluta allt salt). Sedan tillsatte jag de frystorkade kryddorna och 1 msk tomatpure och 1 msk kvarg.

Wow! Vilken doft som spred sig genom köket! Jag serverade det tillsammans med kokta Shirataki nudlar, och lite lime. Perfekt kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar