lördag 29 december 2012

Hur äter du kakor?

Efter en skön julhelg med släkt och vänner så har jag upptäckt något spännande: familjer med fetma och dålig kosthållning äter sina onyttigheter direkt ur paketet!

Medan de familjer som är smalare, tar ut ett visst antal bitar/kex/bullar ur paketet och lägger upp på ett fat.

Lika självklart som det är enkelt, så förstår man att tjockisarna (min familj) inte har en aning om hur mycket de har ätit! Medan de som lägger upp kakor på ett fat har exakt koll, och äter inte mer än det som ligger framme.

Mest chockerande var ändå en avlägsen släkting som bjöd på chips: hon tog fram två skålar - en ställde hon på bordet till alla och en behöll hon i sitt eget knä hela kvällen! Jag funderade på om hon ens var medveten om sitt eget beteende, dessutom är hon kollosalt fet.

Jag har aldrig funderat på hur min familj äter och vad vi har för förhållande till mat tidigare. Men nu börjar jag se sambanden mellan vår övervikt och hur vi äter. Har du funderat på hur du äter?

http://www.agweb.com/assets/1/6/MainFCKEditorDimension/Fat%20Pig.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar