fredag 7 december 2012

Dåligt humör

Efter några dagar nu har jag (och framför allt min man) märkt att jag är lite lynnig, och att jag hugger tillbaka snabbt vid eventuell diskussion eller fräser snäsigt och med kort ton tillbaka...

Det är lite som om jag har PMS eller hur jag tänker mig att det är att sluta röka, humöret går verkligen upp och ner!

Jag känner själv av det låga kaloriintaget genom att jag är lite matt och trött. Det är svårt att äta mer också, även om jag kanske borde, för inget av maten är sådär "jättegott" (som glass eller chips  ;-) och man är dessutom mätt i princip hela tiden.

Jag försöker tänka på vad jag säger så att jag inte ska låta snäsig, och blir jag på riktigt dåligt humör så försöker jag äta något. Kvarg med lite sötningsmedel är rätt gott.

Dukan-dieten efter någon vecka eller PMS?
Bild från: http://www.positscience.com/blog/2010/09/20/brain-changes-and-female-problems/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar