måndag 10 december 2012

Idag börjar nöt-och choklad dieten!

Jag har köpt fem påsar choklad-och nötmix som jag tänkte leva på hela veckan...

Vi får se hur jag mår  :-) men jag bör lyckats hålla igen 2500 kcal på 5 dagar. Jag är rätt aktiv i min vardag och räknar med att jag i snitt förbrukar 1900 - 2300 kcal /dag. 1 kg fett på kroppen motsvarar ca 7700 kcal. Så på fem dagar borde jag inte se någon direkt viktminskning. Jag har behållt viktminskningen som jag gjort hittintills med iso-dieten och Dukan-dieten, så nu väger jag 69 kg istället för 74, som jag började med.

Så min knäppa diet (som jag verkligen inte rekommenderar till någon!) består av:

*Frukost: Kvarg/Yoghurt med 3 msk Havrekli och 1 kokt ägg (ca 200 kcal, give or take :p)

*Mellis, Lunch, Mellis: Choklad- och nötmix (ca 1300 kcal) (inräknat minimjölk som jag har i kaffet)

*Middag: Stor tallrik med gröna ångkokta grönsaker - Broccoli, Spenat, Haricots Verts, Grönkål etc...(300-500 gram) ca 200 kcal.

*Att äta på under dagen, eller vid sug (0 kcal), lightläsk, sockerfri jelly, light saft etc.

Jag borde hamna på ca 1500 -1800 kcal per dag, vilket ger en långsam viktnedgång och jag borde spara ca 500 kcal/dag.

Dagliga aktiviteter: 20 min Yoga på morgonen, promenad på morgonen ca 20-45 min, växla melllan att stå upp vid skrivbordet på jobbet, motionscykel på jobbet - ca 3km - 1 mil (mkt lätt träning, jag vill kunna motionera i arbetskläder) (ca 50-300 kcal), kvällspromenad ca 20-45 min.
Ibland även någon mer krävande aktivitet. Idag ska jag klättra!

Nästa vecka blir det någon annan knäpp diet! Får se vad jag är sugen på då :)

Men jag får räkna med att det tar ca 3 veckor att gå ner 1 kg, eftersom jag tänker äta som "vanligt" på helgerna (men begränsa intaget av högenergimat).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar