torsdag 13 december 2012

Jag inser att jag äter för mycket!

Gemensam fika på jobbet = massor av kalorier!
500 kcal totalt för en assiett med lite brie, smörgås,
lomo, rökt kalkon, en liten dutt marmelad,
 en halv lussebulle och en liten skvätt glögg
med några mandlar och russin...
 
Blir inte många fler onyttigheter idag!
Till lunch blev det bresaola, selleri, 20 gram chips (= 100 kcal!)
och några bitar ost. (totalt ca 400 kcal)
 
Alltså är jag redan uppe i 1200 kcal :p direkt efter lunch...
Det är verkligen viktigt med "portion control" (koll på portionerna).
Jag förstår att jag går upp i vikt när jag inte tänker på vad jag stoppar
i mig... Jag kan lätt svulla i mig 1000 kcal på en fika utan att blinka.
 
Men nu känner jag mig rätt nöjd och mätt - räddningen mot suget nu är julmust light!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar