tisdag 4 december 2012

Dag 5, Första dagen på Cruise!

Wow! Jag har klarat det!

Attackfasen är över! Jag har gått ner 2-3 kg under attackfasen (min våg är inte helt tillförlitlig) och är äntligen under 70 kg!  :-D Rätt bra på bara 4 dagar! Visserligen handlar det mest om vatten, men det känns kul att ha blivit lite fastare om lår och rumpa. Dessutom är det dubbelt så mycket som de planerade 1,4 kg som jag hade som mål enligt dietplanen. (Trots att jag fuskade liiite ;)

Nu får jag äntligen äta grönsaker igen - iallafall varannan dag  :-) Under Cruise-fasen ska man alternera mellan en attackdag kallad PP (72 tillåtna livsmedel) och en dag med 100 tillåtna livsmedel: PV.

Jag hade druckit lite dåligt med vatten igår, så imorse när jag vaknade hade jag jordens huvudvärk. Men det var bara att gå in i köket och hinka i sig en liter vatten. Inga huvudvärkstabletter behövs, botet är vatten.

Här är länk till info om Cruise!
http://www.dukandietmeals.co.uk/dukan-diet-cruise-phase

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar