lördag 29 december 2012

Hunger = äter för att kompensera senare

Ett bra sätt att effektivt sabotera sin diet är att vara hungrig, och få så kallade "hunger pangs" senare...

Det är svårt att äta bra hemma hos släkt och vänner, när man reser bort. Jag trodde jag skulle klara mig utan lunch idag - men slutresultatet var en extremhunger och längtan efter onyttig mat.

Då är det inte lätt att vara duktig- jag hann smälla i mig en halv påse popcorn, lite av barnens mjölkchoklad och en stor Cookie son jag hittade i skafferiet innan jag fick stopp på mig själv. Det kan absolut vara 1000 kcal i allt- som jag åt på mindre än 15 minuter. Gränsar definitivt till hetsätningstörning...

Lite pinsamt och dåligt planerat, helt klart! Hade varit trevligare att få äta lite oftare än ha gått hungrig.

Det hade varit bra om jag inte varit omringad av godis också, suck. När jag kommer hem, så ska jag verkligen göra en skåprensning - ingen extrem högkalorimat hemma tack!

m/uploads/image/DP%20-%20the%20anatomy%20of%20a%20binge.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar