måndag 10 december 2012

Mellis, lunch, mellis dag 1

 Nu kommer vi till dagens huvudmål: Som består av mest salta jordnötter, lite andra rostade nötter typ mandel, cashew, bitar av mjölkchoklad och kokos.
 
Klockan 10 kan ni se hur mycket jag har proppat i mig redan! (Nedre bilden) O! Det är så gott :) Nu är jag jättemätt och lite illamående. Imorgon ska jag fördela nötblandningen i flera små skålar istället, så att jag inte proppar i mig allt på en gång. Skålen ska ju räcka hela dagen...
 
Det är nog detta som är det största problemet med hög-energi kost; att det är så lätt att äta för mycket. Jag förstår att man går upp i vikt, det är lätt att inhalera minst halva denna påse (enligt förpackningen, ska det vara 7 portioner i en påse - man äter lätt 3!) innan man hinner känna sig mätt. -Vilket leder till ett överskott av 500 - 700 kcal.
 
Men nu känner jag mig verkligen äckel-mätt... uuuuh, som sagt imorgon blir det portionsförpackningar, som utdelas med jämna intervaller!
 
Nu ska jag studsa upp på motionscykeln och få lite värme i kroppen.
 
En påse gött - ca 1300 kcal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar