söndag 30 december 2012

Galna dieter: Kan tabletter göra dig smal?

BMI-smart säljer tre typer av tabletter via apoteket och bodystore eller gymgrossisten. En för utfyllnad av magen/aptithämning, en som stoppar kroppens upptag av kolhydrater och en som stoppar upptag av fett. Men hur effektiva är dessa tabletter egentligen? Och vad har de för biverkningar?

Eftersom jag är en riktig dietfuskare, så funderar jag på om det är för bra för att vara sant- kan jag både äta kakan och gå ner i vikt?

Först ut i test är Appecal, som utlovar att dämpa hunger.

Appecal innehåller fibrer som sväller i magen, lite som havrekli eller isphagulafrön, som jag testat tidigare. Skillnaden är nu att fibrerna kommer i smidig tablettform, så man slipper dricka slemmiga drinkar.

Det är viktigt att dricka rikligt med vatten när man tar tabletten, annars kan inte fibrerna svälla.

Jag testar 1 Appecal tablett vid lunchtid tillsammans med 5 dl cocacola light. Rekommenderat intag är 2-3 tabletter, men jag vill se vad bara 1 tablett har för effekt.

Jag har bara ätit frukost, dock ca 400 kcal. Tabletten gör så att jag känner mig full i magen, men jag upplever fortfarande att jag är hungrig.

Jag köper lite lunch (ca 200 kcal), och är rätt nöjd med det.

Tabletten gör det dem lovar: dämpar aptiten och gör så att man klarar sig med mindre mat.

Jag lovar att komma med nya uppdateringar om Appecal!

Nu ska jag härnäst testa Liposinol (fettupptagshämning) och Glucanol (kolhydratupptagshämning). Man kan enligt BMI-smarts hemsida kombinera dessa två tillsammans. Däremot om man även tar Appecal, så minskar effekten av de andra två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar