onsdag 9 januari 2013

Green Monsters!

Nu vill jag vara nyttig!

Efter drastiska och rätt knäppa galna dieter bestående av chips, kokosbollar, salta jordnötter och choklad så är jag (äntligen!) sugen på att äta riktigt nyttigt!
 
Jag ska maxa mitt intag av grönsaker framöver, och se hur det påverkar min hälsa och min fortsatta viktnedgång. Jag fortsätter att äta 1500 kcal/dag, som vanligt.
 
Imorse rivstartade jag mitt nya hälsosamma liv med en "Grön Monster"!
 
http://greenmonstermovement.com/ kan man läsa om Angelas kamp för att fler ska få i sig de fantastiska nyttigheterna som finns i gröna bladgrönsaker.
 
Min gröna monster innehöll imorse:
*½ avokado
*en näve alfa-alfa groddar
*en näve gröna ärtskott
*ett gäng frysta bitar grönkål
*1 kiwi
*saften från ½ citron
*ca  2 cm ingefära
 *vatten
 
Detta mixar man till slät konsistens och dricker!
Avokadon ger en mjuk smak till drinken och ingefäran + citronen fräschar upp den.
 
Till detta åt jag ca 20 gram råa mandlar. Jämfört med min vanliga frukost med havrekli, kvarg+ ägg, så kände jag mig förvånansvärt mätt och belåten (och framförallt FRÄSCH) efter frukosten, trots att kaloriinnehållet är lägre - bara ca 300 kcal.
 
Ska definitivt fortsätta med detta grönsakasboostande! Till lunch blir det jordärtkockssoppa med kikärter, fortsatt vegetariskt alltså.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar