torsdag 3 januari 2013

Diettabletter: Utvärdering Glucosanol, Liposinol, Appecal

BMI-smarts tre olika tabletter har fungerat bra för mig!
Jag har testat alla tre tabletter nu i några dagar (3½ dagar) och har tagit i snitt 3-6 tabletter om dagen av de olika sorterna.
Bilderna kommer från BMI-smarts hemsida.
Produkterna finns att köpa på apoteket eller bodystore.

http://www.bmismart.se/sv/Produkterna/
 Sammanfattning, utvärdering:
http://www.bmismart.se/sv/Produkterna/Appecal/

Appecal:

Utlovat: Dämpa hunger, kontrollera portioner.
Hur mycket tog jag? Jag tog som mest 3 tabletter på en dag. Har använt dem i ca 3 dagar, försökte undvika att ta dem tillsammans med glucosanol och liposinol, eftersom deras effekt avtar om man tar dem samtidigt som Appecal.
Resultat? Jag upplevde inga biverkningar. Jag upplevde fortfarande hunger, men kände ändå att magen var full. Bra komplement att ta till när kalorierna är slut för dagen, tillsammans med proteindrink. Fungerar säkert väldigt bra i början av ens viktminskning, innan magsäcken har anpassat sig till mindre portioner.
Appecal har fördelen jämfört med andra fiberprodukter, att det är i tablettform, så man slipper dricka slemmiga fröhuskar.
En del individer är känsliga mot för mycket fibrer. De kan få IBS-liknande symptom om de äter för mycket icke-lösliga fibrer. Jag är inte en sådan individ - min mage lever efter devisen: ju mer fibrer, desto bättre! Jag älskar havrekli, grönsaker, fullkorn etc. Så Appecal är defintivt något för mig.

 Liposinol:

 Utlovat: Minskar upptag av fett
 Hur mycket tog jag? Jag tog som mest 6 tabletter på en dag. Har använt dem i ca 3 dagar, tog dem tillsammans med glucosanol. (Men inte med Appecal, se ovan).
Resultat? Jag upplevde inga biverkningar. Möjligtvis att tarmen har varit lite slöare än vanligt (längre mellan nummer två toalettbesök), men det är inget som jag har upplevt som problematiskt.
Det som kommer ut i toaletten är kladdigt och uppenbart fyllt med fett, så nog fungerar tabletten!
Jag kommer definitivt att forsätta ta dessa tabletter efter fettrika måltider (som jag måste äta vid sociala tillfällen). Stort plus är att tabletten ska intas efter maten, så man kan ta dem efter oplanerade fettrika måltider.
Det är bra att tänka på att upptaget av fettlösliga vitaminer försämra när man tar dessa. Nu, under vinterhalvåret, så är det viktigt att vi får i oss vitamin D, så ta inte Liposinol i samband med att du tar vitamin D, äter avocado eller äter fet fisk, som innehåller nyttiga fetter.
I motsats till kolhydrater, så är vissa fetter essentiella, dvs du måste äta dem för att överleva. Samtidigt är fett den mest energirika kosten - 1 msk olivolja innehåller 133 kcal! Så vill du snabbt minska på dina kalorier, så är det smart att minska på onödigt fett i maten. Däremot är det bra att äta nyttiga fetter - sådana som finns i fet fisk (lax etc), avokado, råa nötter etc.
Jag tror att Liposinol är bäst att använda i samband med snedsteg av "dålig" mat, t.ex. restaurangbesök, snabbmat, chips, chilinötter, ostfrossa etc.

Glucosanol:

Utlovat: Minskar upptag av kolhydrater
Hur mycket tog jag? Jag tog som mest 6 tabletter på en dag. Har använt dem i ca 3 dagar, tog dem tillsammans med Liposinol. (Men inte med Appecal, se ovan).
Resultat? Jag upplevde inga biverkningar. Teoretiskt sett borde jag ha mer gaser i magen, på grund av att de långa kolhydratkedjorna fortsätter ner till tarmen där bakterierna kan festa loss på dem och samtidigt bilda gaser - men jag upplevde inget sådant, och jag är verkligen nästan överkänslig mot tex inulin som finns i sockerfritt godis.
Det här är en bra produkt, som man kan ta på daglig basis utan att oroa sig - eftersom kolhydrater inte behövs för kroppen, och man kan leva helt utan kolhydrater.
Problemet med den här produkten är dock att den inte verkar mot korta kolhydrater som finns i det jag älskar: godis, glass, öl etc. Den här produkten tar bort lite mer än hälften av kolhydraterna som finns i pasta, ris, potatis, bröd etc.
Så gillar du att synda med sådana komplexa kolhydrater, så är det här något för dig.
Ett minus är också att man måste planera sitt intag av kolhydrater, den här tabletten måste tas innan maten.

Slutsats BMI-smarts produkter:

Jag kommer att fortsätta att använda alla tre.
Liposinol är min dietfavorit bland dessa tre, eftersom den verkligen kommer att minska på kaloriintaget av kroppen, då den blockerar fett: det mest energirika livsmedlet.
Appecal är bra, för nu slipper jag dricka slemmiga fiberdrinkar.
Jag är lite tveksam till hur stor effekt Glukosanol verkligen kommer att ge mig då jag oftast föräter mig på korta kolhydrater (godis etc), som tabletten är verkningslöst på. Jag äter sällan eller aldrig pasta, ris eller potatis. 
Jag kommer dock att använda den innan sociala måltider, tex släktmiddag, fika på jobbet etc. så att jag kan äta lite potatis, en liten bulle osv. Men jag kommer definitivt räkna in hela antalet kalorier från den maten i min dagliga kaloriranson, eftersom jag inte riktigt vet hur många kalorier som sparas med hjälp av tabletten.



HÄNG MED MIG PÅ MIN 12-VECKORS TRANSFORMATION
från soffpotatis till fitnessbrud!
Följ bara länken :) START 21/1 2013
http://galnadieter.blogspot.se/search/label/12-week%20daily%20video%20trainer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar