torsdag 3 januari 2013

Diettabletter: Liposinol, test!

Liposinol är en tablett som man tar efter måltid, och som säger sig kunna reducera kroppens upptag av fett med 27%.
 
http://www.bmismart.se/sv/Produkterna/Liposinol/

Det här är bra, eftersom ibland tvingas man delta i sociala måltider som innehåller mycket fett. Fett är det mest energirika livsmedlet - komihåg att 1 ynka liten matsked olja innehåller ca 133 kcal!

För samma kcal så kan du äta två små kokta ägg eller 200 gram skinnfri kycklingfilé... och du lär garanterat bli mättare.

Det är lätt att överäta fett, jag tror att det var därför jag inte upplevde någon viktminskningsresultat med LCHF-dieten utan att räkna kalorier.

Jag tänker inte använda den här tabletten i samband med att jag tar D-vitamin (vilket är viktigt nu på vintern!) eller äter bra/nyttiga fetter som finns i lax, avokado, råa nötter etc.
TEST:
 
Jag testade liposinol tillsammans med glucosanol i 3 dagar. Jag upplevde inga biverkningar, möjligtvis gick det lite längre tid mellan tarmtömningarna. Efter en släktmiddag var det som hamnade i toaletten fettrikt, vilket förhoppningsvis innebär att tabletten fungerar.
 
Jag tar inte heller tabletten när jag äter lite fett, eftersom den då bara skulle vara verkninglös. Dessutom behöver man lite fett i kosten, även när man bantar, för att kunna ta upp olika fettlösliga vitaminer etc.
 
Ett stort plus är att man ska ta tabletten efter maten, vilket gör den idealiskt för oplanerade fettrika måltider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar