lördag 2 februari 2013

2a veckan! Från fat 2 fit

Nu har jag hållt träningen i 2 veckor, samt ca 1500 kcal/dag.

Min man säger att det syns att jag tränar, han tycker att jag redan fått lite rutor på magen!

Det kan även bero på den envisa hostan som jag har haft i flera veckor... Riktigt bra magträning  :-) jag kunde tyvärr inte träna igår pga förkylningen.

Jag har tränat på bra, trots hosta och snuva, men igår sa kroppen verkligen ifrån.

Jag tänkte ta igen fredagspasset på söndag istället, så att jag får lite vila.

Idag har jag stekt "pannkakor". Jag blandade 12 äggvitor + en gula med ca 2-3 dl havrekli och proteinpulver och stekte i stekpannan. Jag hann inte grädda dem på stört, då smeten stod och drog i säkert 30 min innan jag körde igång. Det gjorde så att havrekliet fick tid att svälla upp och resultatet blev väldigt likt grahamsfrallor!

Perfekta mackor, efter att jag delat dem på hälften.

Nu undrar ni säkert vad jag gjorde av de 11 äggulorna som blev över?

Jag gjorde amerikanska pannkakor till barnen med dem! Det var bara att blanda i vassleprotein med vaniljsmak, lite vetemjöl, mjölk och bakpulver. De fick äta dem med sirap och det var mycket uppskattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar