fredag 22 februari 2013

Chokladpudding recept med Lean Dessert


Efter att ha lyckats bra med att göra proteinfluffGourmet Pros / Charlotte Perellis proteinpulver (Fit and Smart), så var jag sugen på att testa att göra protein fluff på Lean Dessert.

Jag blandade lika delar Lean Dessert Chocolate Pudding proteinpulver med minimjölk och frusna körsbär. Körsbären hade jag kört i matberedaren till en slät konsistens tillsammans med 1 banan.

Dessvärre fluffade aldrig det här proteinet upp sig! Smaken var helt fantastisk, men konsistensen lämnade mer kvar att önska (se bild). Jag tillsatte även lite avfettat kakaopulver (för att maxa chokladsmaken), Cacao nibs (bitar av krossade chokladbönor) och Cacao/Chili krydda.

Xantangummi är fantastiskt för att få till rätt konsistens, den kan du hitta här.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att det är bättre att göra proteinfluff recept på Gourmet Pro och Charlotte Perellis proteinpulver. Men det blev ändå riktigt gott :) Och med tanke att man kan fylla en hel popcornskål med chokladpudding för mindre än 400 kcal, så är det ändå en riktigt bra dessert för den som är sugen.



1 kommentar:

  1. Sports Toto Bet: What do you need to know about online sports betting
    When you think of the future of online sports betting, online sports betting is almost always around. That's not sporting100 to say the

    SvaraRadera