torsdag 7 februari 2013

I mitten av vecka 3

Dexter förstör min sömn

 
Ok, nu börjar motivationen dippa.

Från att inte ha varit godissugen alls på säkert en månad, så är det stora hormonmonstret som KRÄVER sött och fett och salt...
 
Jag väger redan 67 kg (tidigare varit nere på 66.4), så nu måste jag hitta något som får mig tillbaka på rätt spår.
 
Jag har jobbat galet mycket (snittat 12 timmars dagar, 6 dagar i veckan) och sovit alldeles för lite (snitt 6,5 timmar... jag vet att jag behöver 8). Dessutom är jag helt fast i andra säsongen av Dexter ... vilket inte gör underverk för min motivation att se till att få min skömnhetssömn.
 
Däremot kan ni titta på Dexter i träningsinspiration/ motivationssyfte - en del skådisar är verkligen hur biffiga som helst!
 
Men denna motivtionsdip är något som måste åtgärdas!
 
Nummer ett är att försöka ta mig hem tidigt från jobbet ikväll och träna hemma. Med hjälp av barnen och några hantlar hoppas jag kunna pumpa rätt muskelgrupper och ha mysig familjetid samtidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar