måndag 18 februari 2013

Måndag, dag 2 Hemmaträning

Läs om plankan på www.hemmaträning.se
Dagens träning består av följande:

Måndag (Chest)
Morgon: Max 10 min: Armhävningar Push-ups (kroppstyngd), jag får starta på knä (när jag blir starkare kör jag riktiga). Jag kör 3 set, till fullkomlig utmattning.

I väntan på bussen: Breda armhävningar (kroppstyngd) mot bänken på hållplatsen. 3 set tilll fullkomlig utmattning.

Hemma, kväll: Uppvärmning: Kålmasken, 3 set till fullkomlig utmattning.
Motståndsband: Flyes incline 3 set till fullkomlig utmattning
Hantlar: Incline Dumbbell Press 3 set 12-15 rep, Flyes Incline Dumbbell Press 3 set 12-15 rep.

Jag körde armhävningar imorse, nu kl 14 så kör jag breda armhävningar och en statisk övning "Plankan", förhoppningsvis så kan jag hålla den i 90 sekunder.

Det blir även ca 6 km cykling och senare ikväll blir det mer träning!

Jag måste ha gjort något rätt med träningen igår för jag har en sådan sjuk träningsvärk i sätesmuskeln :) Det är alltid positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar