måndag 11 februari 2013

Motgång, vecka 4

Det är aldrig roligt att erkänna motgång.  Men nu har jag missat 4 träningstillfällen - av totalt 10.
Med den här hastigheten kommer jag inte lyckas förändra min kropp!

Så nu är det dags för andra tag. Efter att ha analyserat varför jag missar träningar, så kommer jag enkelt fram till två slutsatser: 
Brist på 1) tid och 2)flexibilitet.

Så för att råda bot på dessa, så har jag funderat på att helt lägga om mitt träningsupplägg.

Istället för att spendera 2 timmar på gymet varannan dag, så tänker jag dela upp träningen i korta intensiva pass, 3 gånger per dag - varje dag.

Jag har fria vikter hemma, så med hjälp av Kris Gethins video träning, så delar jag upp hans övningar så att jag kör morgonpass och kvällspass med fria vikter och kroppstyngd hemma och ett lunchpass varannan dag med övningar som jag måste utföra med maskiner som bara finns på gymet.

Jag måste även hitta en ny diet, jag funderar på att köra isodieten igen, den höll mig rätt mätt trots träning.

Nu ska jag bara sätta mig ner och arbeta ut en fitnessplan! Uppdatering kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar