söndag 17 februari 2013

Söndagens träning (nystart)

http://www.justjared.com/photo-gallery/2247951/jennifer-garner-piggy-back-ride-violet-affleck-03/
Jag bestämde mig för att jag var frisk nog idag att testa det nya träningsprogrammet!

Jag började morgonen med utfall med barn på ryggen - bra mycket tuffare än det ser ut! :) 
Det var skönt att byta till minstingen (5 kg lättare) i sista setet! 

Haha, jag klarade bara 10 repetitioner med det stora barnet, som väger strax över 20 kg.
Ett bra tips för dig som själv vill testa detta, är att tala om för barnet att det verkligen måste sitta stilla på ryggen! Min stora ville klänga och flänga hela tiden men, men - man får se det som kombinerad balansträning.

Sedan blir det motståndsbandsträning hemma ikväll. Jag kan inte gå till gymmet idag, då min stora har fått följa med till jobbet. Min man är fortfarande lite svag och sjuk - stackarn.

Jag hoppas att han blir motiverad att börja träna själv när han ser mig träna hemma. Det vore kul om vi kunde börja köra några program ur Paolo Robertos "Parträna"

Just nu är min smaltjocka man helt ointresserad av träning, och mer förundrad hur mycket vikt (läs: vatten, han tror fett :p) han förlorat under perioden av magsjuka... Men, vi får se. Kanske han, som sagt, också blir sugen när han ser mig kämpa och får bildbevis på mina framsteg!

Dagens träningsprogram:
Söndag (Legs)
Morgon: 
Max 10 min: Utfall med barn på ryggen, 3 set till fullkomlig utmattning.
Hemma, kväll:   
Uppvärmning: Burpees, 3 set till fullkomlig utmattning.
Motståndsband: 
  • Bencurl, s. 112 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning
  • Insida lår s. 114 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning, 
  • Benspark s. 116 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning, 
  • Knäböj Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning,
  • Liggande säte s. 120 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning, 
  • Stående säte s. 122 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning, 
  • Liggande sätets utsida s. 124 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning, 
  • Stående sätets utsida s. 126 Hemmaträning 3 set till fullkomlig utmattning
  • Stretching

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar