onsdag 15 maj 2013

Loka likes Old School - Recension

Loka likes Old School

Sugen på efterrätt? Spar kalorier - drick en Loka!

Loka är min oöverträffade favorit bland alla bubbelvatten... de har alltid nya spännande smaker och bubblorna är runda, liksom lena i munnen - jämfört med stickiga Ramlösa. Dessutom innehåller Lokas vatten aldrig sötningsmedel eller fruktsocker - som tex Coca Colas "Bonaqua" gör...

Nu har jag äntligen haft möjligheten att dricka alla 3 av Lokas nya smaker - Loka likes Old School.
Jag har använt dem för att döva fikasuget - det är fantastiskt att kunna dricka "glass" med 0 kcal! Och bli inte avskräckt av den okonventionella smakkombinationen utan att testa först :)
Det här är smak-kemi och mat-magi på HÖG nivå!

Först ut i testet är "Chocolate Shake":
Len och mjuk glassmak, med en hint av choklad.
Då kommer jag på det - det smakar Big-Pack choklad!
Som en pudrig, luftvispad mjölkchokladsglass.
Mycket god O'boy chokladsmak - betyg 5/5

"Strawberry Ice-cream" associerar jag med Big-Packs jordgubbssmak.
Även McDonalds jordgubbsshake kommer till tankarna.
Jordgubbsmaken är syntetisk, men Hey! Det är ju den sliskiga glassmaken man vill åt när 
man är godis- eller glass-sugen!
(Ät riktiga jordgubbar istället om du vill ha den äkta smaken... det här är syntet de luxe)
Gräddig, jordgubbssyntetisk och god - betyg 5/5

"Lemon Pie" avskräcker mig först med en stickig diskmedelsliknande citrondoft.
Men smaken överraskar mig, den är liksom de två andra smakerna len och gräddigt fräsch.
Personligen föredrar jag choklad och jordgubbs varianterna, men det här kanske är smaken för den fega? Den som inte riktigt törs hoppa på glass i vattenform direkt?
Fräsch, len och gräddig citronsmak - betyg 3/5

Sammanfattningsvis så ger jag Loka Old School tummen upp och jag spenderar gärna 20 kr för en flaska i fiket bredvid jobbet för att dämpa sötsug och hålla mig borta från Japp!

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar