söndag 3 mars 2013

The 90 second fitness solution, Pete Cerqua

Här sitter jag och har precis slagit upp pärmarna till min nyinköpta bok, The 90-second fitness solution av Pete Cerqua.
Introduktionen är galen- han lovar mig att jag inte bara kan fortsätta det hektiska liv som jag lever, utan även att jag kommer bli snyggare, starkare och må bättre än vad jag tidigare gjort och jag kommer att hinna med både träning och mindfulness på bråkdelen av den tid som det vanligtvis tar. Han lovar tom att jag inte behöver läsa hela boken från pärm till pärm, utan att det räcker med att jag läser hans "quick notes" i varje kapitel...
Hmmm, jag är skeptisk. Men redo att försöka. Jag har bantat sedan oktober (då jag vägde 74 kg) och jag har försökt komma igång med träning sedan januari. Idag väger jag 66.9 kg och jag siktar på en tajt matchvikt på ca 62 kg med snygga muskler.
Problemet är att jag jobbar 6 dagar per vecka, har 2 små barn och bara hinner inte träna... Vilket nu Pete Cerqua lovar att förändra... Vi får se.
Jag har smygstartat hans diet redan. Jag äter bara "riktig" mat - alltså inget godis, glass, chips, hamburgare etc etc. Det hoppas jag ska ge bra resultat på vågen, det är ju inte helt lätt att föräta sig på riktig mat, iaf inte för mig!
Önska mig lycka till, så kör jag igång hans program så snart jag läst boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar