tisdag 12 mars 2013

Dagens middag Dag 2 Fas 1 Skinny Dress Diet

Jag kör på med flytande kost á la Pete Cerqua fas 1 skinny dress diet. Eller rättare sagt: jag kör med pulver alla måltider fram till middag, då det är ok att svulla i lågkalori grönt och något litet från familjens middag. När hungern kommer smygande framåt läggdags är det stora glas med fun light och slemmiga fibrer i isphagula form som gäller. Vi får se hur länge som jag står ut  :-).

Till middag idag åt jag massor av selleri med lite tomatsås/salsa och senap. Jättegott och fyller verkligen ut magen! Jag åt även en värmande soppa med mycket grönsaker (och bara lite kalorier) och en hel assiet med alfa alfa groddar.

Det fungerar bra att fylla upp magen med grönsaker. Jag börjar äntligen förstå vikten av att börja en måltid med något som innehåller massor av nyttigheter, fibrer men inga kalorier  :-).

Det är en lärdom som jag ska ta med mig även efter den här dieten... Äta grönsakerna och dricka ett glas vatten först, vänta lite, och sen äta maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar