fredag 30 november 2012

Fusk!

Japp, första dagen och jag lyckas inte riktigt stå emot fredagsfikat. Vi blev bjudna på tårta, lussebullar, kladdkaka med grädde och hallon och björnbär, saffranskaka, pepparkakor och dessutom skumtomtar! Helt otroligt.

Jag tröstar mig med att jag säkert sparat 1000 kcal på att inte smakat lite av allt och bara ta en liten bit kladdkaka. Jag känner av ett visst grupptryck när det vankas sött, men kanske är det bara jag som tolkar det så? Kanske snarare ett inre tryck...

Men jag ska till simhallen idag och träna, så jag kvittar kakan mot träningen.

Jag måste utveckla en strategi för dessa otroliga fika! Det känns trist att behöva undvika lunchrummet i 2 månader bara för detta...

Får se om jag kan baka något dukan-vänligt hemma ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar